marți, 9 noiembrie 2010

Porcinixism ( sau...ce mai porcarie...)


Mi am construit o biserica pe care am impartit o n trei.

Intr o parte cresc porci, in alta i tai

Si in ultima preaslavesc vieti de sfinti,

Punand, totodata, bazele propriei mele religii

Pe care am numit o porcinixism.


Si urmand cu evlava vechile scripturi,

M am apucat sa umplu Pamantul cu copii,

Ce mi vor urma spasiti ultima, dar unica cale

Care i va arunca direct in bratele Celui Mare.


Si tot ratacind printre figuri mucegaite

De sfinti atarnati cate unul pe un perete,

Predic iubirea verbal, dar mai mult in scris

Si ma trezesc transpirat din vis,


Blamandu mi parintii in noptile mai grele

Ca m au adus pe lume sarac, fara de nici o zestre,

Dar explicandu le ziua, convins la copii,

Ca a fi sarac este o virtute si tot virtuosi vor fi

Cand in lume singuri si far de ajutor vor razbii.


Manac tot ce zboara, se taraste sau umbla n patru labe,

Pentru ca am primit de la Dumnezeul meu

Dreptul necontestat de a ma folosii de toate.


Si tot asa incercand sa urmez cu sfintenie

Cele 10 porunci dintr o evanghelie,

Ma trezesc la sfarsit,

Ca nici eu nu mi mai dau bine seama cine sunt.

Ca sunt porc sau Om? Totusi ce sunt?


Dar pentru ca m am nascut cu un ochi deschis

Primesc doua palme zdravene ca sa mi revin (in scris),

Si mai aud si o voce care mi spune:

" Mai bine te nasteai maimuta

Ca atunci aveai o scuza."

5 comentarii:

  1. Dumnezeu ne naste liberi ,nu ne obliga sa mancam porci ...neputintele noaste sunt de cele mai multe ori prea mari .
    Si mai uita-te si la copiii proveniti din familiile instarite ....
    si gandul bun al lui Dumnezeu de a nu lasa cunoasterea Adevarului decat la mintea copiilor ,nu a celor invatati sau plini de ei .

    RăspundețiȘtergere
  2. Am mai citit, recitit din poeziile tale şi acum le văd puţin altfel, pentru că te cunosc puţin (mai mult decât deloc). Dacă te-aş cunoaşte mai mult, mai altfel le-aş citi. E interesant cum putem descoperi din nou şi din nou o persoană.
    Imi plac :).

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta ma bucura. E adevarat ca daca m ai cunoaste mai bine,le ai intelege poate altfel.

    RăspundețiȘtergere
  4. ti-am citit de cateva ori poezia... extrem de profunda. Atingi la modul cinic dar subtil probleme existentiale. Sa inteleg ca ai citit biblia? si metafora cu porcii se refera la vietatile in care s-au transferat dracii scosi din oameni? Sa inteleg ca ai descoperit nuante mai subtile despre iubire dincolo de "predica verbala"? Inteleg ca ai descoperit ca saracia nu este de fapt o virtute , ci doar o scuza a neputintei? Super! Dumnezeu nu ne-a dat dreptul de a ne folosi de toate ci "toate vi le-am dat spre grija". Alina, imi place foarte tare cautarea ta din aceste vorbe.

    RăspundețiȘtergere